måndag, april 12, 2010




Nu är allt timmer uppe i Vuosko! Fan va skönt! Vi har kört fyra lass i helg. Det regnade ju i fredags så vi åkte inte förrän på lördag morgon och hem på kvällen och packa kälkarna och sen upp igen på söndag morgon. Både jag och Erik är helt slut i kroppen, ont i ryggen och gashanden! Nu tar vi resten från Träsket, spåren börjar bli hyffsat sönderkörda. Vi lånade en skoter från jobbet (med jobbet menar jag så klart vårat gamla jobb ice) och nu förstår jag varför alla turister kör av spåret hela tiden! De där skotrarna är ju skittunga att styra och lätt på gasen! Helt tvärtemot min skoter som har trög gas och lätt att styra. Det är därför jag har så himla ont i handen! Och all skoterkörning jag har missat under vintern har jag nog tagit igen nu, har kört 32 mil bara i helg. Har inte hunnit med så mycket annat i helg. Satt ute hos Micke och Ida en sväng i lördags, det var kanonväder! Och eftersom vissa familjemedlemmar har bekantskapskretsarna i NHL hockey så har nu även jag träffat Mats S som tillbringat sin helg uppe i våran lilla by =)

Inga kommentarer: