söndag, april 22, 2012

Hemmagjord glass...

Det är som helt annat när man gjort glassen själv! Det var jättegott! Vanilj och lite chokladbitar, konsistensen var som mjukglass typ. Fast en sats var lite väl maffit att äta helt själv, hade vart bra om nån var här och åt lite så jag slapp pressa! Hade det funnits ett lock till skålen hade man ju kunnat spara.

Idag har det varit jättetrist väder. Snö och blåst, fast inte lika mycket blåst som igår. Hemma i byn har det tydligen kommit 10 cm snö natten till idag. Här har det inte snöat alls så mycket, nån cm på sin höjd.

Jag har suttit och jobbat hela dan nästan. Varit ute och donat lite också, promenerat en sväng. Skulle börja dra ihop lite ris men det gillade inte ryggen så det blev ingen med det. Erik säger att det ska bli bra väder imorrn så jag gör ett nytt försök då. Vågar inte sy allt för mycket i sträck för då blir jag väl yr i vanlig ordning och det vill jag hest slippa!

Nu börjar filmen igen, Shutter island eller vad den nu hette!

Trevilig kväll!

Inga kommentarer: