fredag, juli 03, 2009

Det är sa himla skönt att vara hemma så att jag inte ens har slagit på datorn hemma än...I måndags när vi fortfarande var kvar i Kuala Lumpur satt vi på KL Ink hela dan, från nio på morgonen till 17 då vi drog till flyget direkt. Jag byggde ut min stjärna på vänsterarmen och Erik gjorde en rätt så stor snöflinga på revbenen under armen typ. Han höll på att dö under hela tiden, och det var ca 2 timmar. Först satt han och skrattade åt mig när jag grimaserade och sen låg han å skrek själv hela tiden!=) haha!

Sen flög vi till Indien och som tur var hade vi bokat hotell innan. Medvetet hade vi bokat ett som ligger väldigt nära flygplatsen för att det inte skulle ta så lång tid och ta sig eftersom klockan var halv ett. Men tydligen så behöver man inte nåt speciellt taxikort för att få jobba som taxichafför i det där landet. Vi visade adressen på ett papper och tom en karta på vart hotellet låg men trots det kunde han inte hitta utan körde omkring med oss i 45 min innan han åkte tillbaka till taxikontoret på flygplatsen och bråkade lite med sin chef och Erik. Han hävdade att adressen inte stämde och att han skulle ha extra betalt. Erik sa att han får betalt om det visar sig att adressen är fel. Det tog 15 min att hitta dit helt plötsligt, och när vi frågade receptionisten om adressen vi hade var rätt började bråket med chaffören igen. Det var rätt adress alltså hade vi inte tänkt att betala utan han skulle ju bara ha kört oss dit direkt.Men klockan var ju närmare halv tre på natten nu så vi ville ju bara sova innan vi skulle upp till flyget igen. Man måste ju nämligen vara på flyget 3 timmar innan. Chaffören ville ha betalt ändå och han och Erik stod och skrek lite, eller det var väl mest Erik som skrek =) Det slutade i alla fall med att vi gav honom pengar. Det handlade bara om rm40 alltså 10SEK men ändå, PRINCIPEN!

Man var hyffsat trött när man landade i London. Klockan var 18:20 men enligt våran dygnsrytm så var ju klockan 23:20. Jag lyckades ju sova 4 timmar på flyget så för mig var det inte lika farligt. Men när vi väl landade i Stockholm så var det ju inte svårt att somna på en bänk. Man sov ju inte så himla bra och hade hyffsat ont i nacken på morgonen!

Onsdag morgon i alla fall flög vi äntligen upp till Kiruna och det var så himla svalt och skönt +15 grader! Underbart! Ännu bättre är ju att få sova i sin egen säng! Fast man är ju lite ovan att måsta laga mat själv, och diska och bädda sängen...Men det är ändå så himla skönt att vara hemma igen=)

Inga kommentarer: