måndag, november 29, 2010

God kväll!

Har just kommit hem efter hundpromenad. Före det hade vi möte hos Ida-Maria ang en kulturdag som vi ska ha i Vuosko till hösten. Det gäller att vara ute i god tid=) Det kommer att bli en rolig dag tror jag i alla fall!

Igår kom vi hem rätt sent efter våran roadtrip. Vi åkte genom Finland ner till Haparanda och passade på att gå in på det nya shoppingcentrat "Rajjala". Albin var ganska rolig för han trodde inte på att vi var i Finland! "Skojar ni med mig?" "Är det sant?" Han hade aldrig varit i Finland förut. Egentligen var det inget speciellt vi skulle ha från IKEA utan jag ville mest bara kolla på deras julsaker, ändå kom man ut därifrån 1500:- fattigare! Det går liksom inte att inte handla=) Och inte hade de nå roliga julsaker heller. Köpte två jättestora julkulor som jag tänkte hänga i fönstret och lite julpapper och etiketter. Jo en hyacint också, det är väl en julsak=) Fast jag har inte julpyntat nåt alls! Igår kväll när vi kom hem satte jag upp fyra blockljus på ett fat så vi i alla fall kunde tända första ljuset, och Erik värmde glögg! Jag har ju alla julsaker i förrådet i stugan och jag har inte tagit mig dit ännu. Vi är ju i valet och kvalet om vi ska flytta snart eller inte, så det är väl därför också som jag inte idats dra hit kartongerna..

Nä jag måste lägga mig, måste åka buss till jobbet imorrn eftersom Eriks bil har dött! Känns lite så där...

God natt

Inga kommentarer: