lördag, november 19, 2011

Oj Oj Oj

Vilken långa det har varit idag! Kom äntligen hem! Tur att man är nykter, för det hade inte varit värt att vara bakis hela dan imorrn!

Steg upp 06:15 och for till jobbet till halv 8, förberedde det sista inför dagen innan all ny personal kom, typ kokade kaffe osv... Christian (chefen) höll i allt som hade med det informella att göra och sen kl 16:00 tog jag och Anna ER över. Vi började med en tipsrunda där de fick ta sig runt till frågorna på området via en kort bekrivning. Sen körde vi "repet". Vi hade knytit ihop ett långt klätterrep och lagt det på golvet i en ring. Alla ställde sig i mitten av ringen och drog på sig en balaclava bak och fram. Sen sträckte de upp händerna mot taket och jag lyfte upp repet och jag placerade så alla höll i repet. Sen skulle de bilda en triangel. Det gick bra och oväntat fort faktiskt!
Sen jobbade de två och två, varav den ena med balaclava (som ögonbindel) och tändstickor och den andra med bara rösten för att få den andra att tända ett ljus.
Sen skulle man två och två panga en ballong utan att använda händer eller fötter!
På med balaclavan igen allihopa och så delades de upp i två lag. Helt blinda skulle de bilda ett led med den kortaste först och längsta längst bak. Gick väldigt fort och inte alls svårt tydligen=)
Och så avslutade vi med en musiktävling där vi spelade de senaste låtarna på Spotify och den som visste artist och/eller låttitel skulle ställa sig upp!
Sen var det bara en och enhalv timme kvar tills partyt med resten av företaget började! Duscha och fixa sig snabbt och sen åka buss upp till Ripan, där det bjöds på mat och underhållning. Nåt band från Luleå spelade, ingen aning om vilka var, men de var inte jättebra så vi åkte hem! Och nu ska jag snart gå och lägga mig. Ledig en dag och sen börjar det på allvar. Den 25 kommer första gästerna och jag ska jobba natt....Tungt!

Men nu är det i alla fall God Natt

Inga kommentarer: