fredag, januari 22, 2010

Idag har jag varit ledig. Evelina ringde imorse innan jag kommit ur sängen och frågade om jag ska med till Gällivare och hämta hö ( till hennes getter). Först sa jag nej, hade planer för dagen, men två sekunder senare ringde jag upp igen och bad henne vänta tills jag stigit upp å ätit frubba. Vi hämtade hö och sen var vi på "stan" en sväng. Jag kollade lite på butiksinredning, hur andra butiker har. Alla de tre butikerna vi var i hade exakt likadana skitfula upphängningssystem och jag bestämde mig för att göra nåt eget snyggt! Sen var vi på loppis och jag fyndade lite grejer till butiken bl a en prismärkare för 40 spänn! =) Påvägen hem stannade vi på bageri/ cafét i Puoltikasvaara och fikade...Är rätt nöjd med dagen. Imorgon är det upp med tuppen som gäller! Erik känner sig lite illamående så han har lagt sig redan, kanske får han min gamla magsjuka..?
Trevlig fredag kväll!

Inga kommentarer: