tisdag, mars 08, 2011

God kväll!

Sitter i soffan framför teven med datorn i famnen. Är trött. Det har varit en seg dag idag. Och igår var jag astrött hela dan och fick värsta huvudvärken när jag kom hem så jag la mig rätt tidigt. Tänkte att jag skulle ta sovmorgon idag och sova till typ nio, men vaknar av att mobilen ringer kl 06:30! Ett nummer med typ tusen siffror. Det var syrran. Där var klockan typ halv elva på kvällen. Pratade en halvtimme och sen kunde man ju inte somna om fastän jag var trött. Men jag låg och drog mig i alla fall till kvart över nio.

Naomi, en kompis från Japan, kom förbi butiken och stannade i två timmar. Vi pratade om allt möjligt, hennes liv i Japan och vintrarna vi jobbat på ICEHOTEL. Hon älskar verkligen Jukkas och trots att det är sex år sen hon jobbade här senast så kommer hon tillbaka varje vinter och hälsar på. Hon visade en massa saker hon hade sytt, hon är jätte duktig! Syr kläder t om! Och på alla saker hon stytt sätter hon en lapp som det står "rahkis" på. Det är samiska och betyder typ älskling. Hon tycker att själva ordet är så fint, och självklart betydelsen också! Hon håller på med tennarmband och tenntrådsbroderier också! Men bara på hobbynivå. Jag försökte peppa henne att starta företag och sälja men hon var inte alls på. Själv har jag skaffat en manager ! Haha! Han har kommit med ansökningspapper till företagsstöd idag t ex. Han är kanon!

Jag tänkte att jag skulle göra ett ryck här hemma...

Trevlig kväll!

Inga kommentarer: