torsdag, december 29, 2011

God kväll!

Jag och Erik kom just hem efter en skön promenad på isen. Jag invigde mina nya Muckboots jag fick i julklapp! Har aldrig haft skönare vinterskor, shit va sköna de var! Och varma också, de ska hålla i -35! Det får vi väl se, om det nu blir kallt den här vintern! Det är faktiskt rätt gemytligt när det är så här lagomt kallt bara som nu typ -10. Perfekt vinterväder ju.

Idag har jag storstädat och diskat och donat, t om lagat mat! Hehe, det är ju inte jag som brukar stå för det annars men ibland händer det faktiskt att jag också får ett ryck! Efter middagen åkte vi till farsan och spelade "Tjuv och Polis" som Albin fick av oss i julklapp. Det var faktiskt kul! Jag var polis och dem andra tjuvar. Albin vann och var överlycklig för han har aldrig vunnit nåt spel förut sa han. Han är så söt.

Jag har börjat en ny kurs igen! Måste ju kunna sy ett par lappskor som jag kan ha skobanden till! Så det håller jag på med nu. Eller ja, vi har bara kollat vilka bällingar jag ska ha och så ska jag blöta upp de på måndag och börja klippa ut på tisdag. Sen får vi väl se hur länge det tar innan de är klar.

Imorgon börjar jag jobba 06:45! Inte lätt när man sovit till 10:30 idag! Kommer typ aldrig somna. Men det gör inget, en dag går bra. Sen kobbar jag kväll resten av kvällen. Nyårsafton 23:30! Kul! Men det är inte första gången så jag är van. Jag och Erik har aldrig firat nyår ihop. Antingen så har jag eller han jobbat. Nu ska jag jobba, förr året jobbade han, året före det jobbade han också och året före det jobbade jag. Men men...

Nu ska vi äta glass och kolla nån komedi som börjar kl 21.

Ha en trevlig kväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vafan...bara korka upp knattingen o ta några snabba direkt du går av så hinner du ju! ;o)

//Fredde

Ida-Marie sa...

hehe, hinner vadå? Jag är nykterist också så du vet, om det nu hade nåt med fylla att göra=)

Anonym sa...

Du hinner ändra på det med! =oD

//Fredde