torsdag, maj 28, 2009

Andra sprutan är tagen och vi har tagit oss till Stockholm. Vi åkte tåg och anlände här mitt i natten, T centralen var typ full av folk trots den sena timmen...Lite chockerande tyckte jag men det bor ju lite mer folk här än hemma och jag insåg väl att det lär vara ännu mer folk i Mumbay, eller Indien överhuvudtaget när vi kommer dit! Kanske att jag är lite folkskygg...

Idag har vi trampat runt på stan hela dan, fötterna är helt ömma! Vi t om GICK in till stan från Solna. Tog oss lite över en timme fastän Gustaf sa att det bruka ta 40 min. Erik har köpt ett par skor och en jacka annars har vi inte shoppat destomer utan bara gått runt och kollat lite. Gick förbi slottet där vi kollade på blåklädda vakter med silverhjälmar som stampade runt med sina gevär ( vaktavlösning). Såg så himla lustigt ut! Trodde faktiskt att man inte gjorde sånt nu för tiden=) Hade förut en vision om att allt var moderniserat i Sverige, tex att alla grusvägar är asfalterade men hela södra Sverige kryllar ju av grusvägar! Och att det finns mobiltäckning precis överallt! Förutom då kanske mitt uppe i fjällen, men bara nere i Dalarna är det ju dålig täckning på sina håll! Hade jag aldrig trott=) Hemma i Jukkas finns det bara asfalterade vägar och mobiltäckning överallt och alla affärer tar kort, så är det ju inte i storstan Stockholm! Nåväl...När vi kom hem så dröjde det inte mer än 10 min innan det började spöregna!

Jo, jag köpte två resehanddukar....=)

3 kommentarer:

Syrran sa...

Konstigt att Bombay har bytt namn..? Måste ju va GRYMT mkt folk i Indien :/

Sofia V sa...

Tjingeling! Nu hittade jag också hit! Jaså, du är på resande fot du! :) Fasiken, jag vill också resa!! Var i och för sig med herrn t.o.r till Björkis nu på kvällen och köpte en minibuss.. Haha! Men till hösten, då jävlar! Hoppas allt är bra med dig annars.. Slå en pling när du väl är hemma i stan igen så tar vi en fika el dricker lite öl.. :D Ha det bra! Kram!

Sofia V sa...

Btw, när reser ni till Indien!? :)