lördag, maj 23, 2009

En fågel sket mig i skallen igår (två gånger!), så nu kallar Erik mig för skitskalle och tycker att det är svinkul!

Igår var vi i Halmstad på en trädgårdsmässa, där snackade vi med en kille som sålde badtunnor och tunnbastun. Den tillverkas ju i Skellefteå så det var lite kul. Jag tyckte som vanligt att det var rätt kallt, det blåste och var typ 10 grader...Svenne envisades med shorts och kortärmad skjorta!=) 

Idag är det lite varmare men jag har ändå tyckt att det varit kallt, jag tog en rask promenad och då åkte tröjan och jackan av så nu sitter jag i linne. Jag behövde nog få lite värme i kroppen. Erik håller på för fullt med ra knivar. Nu är det bara lite finslipning kvar. Han har även lyckats dränka bilen i ett kärr! 

Eftersom att det är förbjudet att ta in och ta ut rupier från Indien så kan det vara lite svårt att få tag på, men vi lyckades ändå få tag på 1000 rupiesForex i Halmstad, dvs 174 SEK! Just nu känns det som att det ska bli himla skönt att få lite värme och slippa frysa! Men jag lovar att när jag väl är där kommer jag tycka att det hade varit fint med lite svalare klimat! Jag är nämligen förberedd på att jag kommer att närmast svettas ihjäl! Men det ska i alla fall bli ett spännande äventyr!

Idag läste jag äntligen ut sista boken om Lisbeth Salander i trilogin "Män som hatar kvinnor"! De är nog bland de bästa böckerna jag läst, om inte de bästa! Även om det inte är en sann historia som jag helst läser om så var det så himla spännande! 

Måste nog sätta på mig tröjan när jag ut i snickarboa och ser hur det går med knivarna!

Saknar Bruno...

Inga kommentarer: