lördag, augusti 15, 2009




Idag har jag sytt gardiner ut till min blivande atelje eller vad man ska kalla det, verkstad kanske är ett bättre ord=) Det blev genast mycket mysigare fastän Erik tycker att tyget är gräsligt! haha, jag tycker väl inte heller att det är så där jättefint men det duger dit ut. Tyget har en beige bakgrund med löv i olika färger typ svart, grön, gul, rosa...Låter kanske fint men njä=)

Det drog förbi ett hejdundrande oväder där tidigare i eftermiddags. Vi såg det när det låg vid Alta ungefär, där bakom berget, och blixtrade. Sen började det blåsa rejält, närmare bestämt 7 m/s och regnet kom som på beställning. Eller regn och regn, rättare bestämt haglet! På skämt sa jag att " säkert är det vitt på gräsmattan snart" och mycket riktigt! Efter några minuter var allt vitt! Gräsmattan, bilen..allt! För två år sen hände nämligen samma sak. I början av augusti var det sånt oväder att hela stan var vit, ganska fränt ändå tycker jag=) Vi bor ju ändå där vi bor, i Norrland!
Jag har lovat att sticka ett par vantar till min mor också men jag har inte tagit tag i det ännu, kanske imorrn. Stickade ju ett par till min syster förra året, gammelrosa och vit. Mamma ville ha grå och röd, mina är svart och röd.
Mysig Lördag Kväll

Inga kommentarer: