torsdag, augusti 20, 2009








Igår var vi upp till Trollsjön. Jag har ju velat gå upp dit igen ända sen jag var där sist vilket var 2003, och nu blev det äntligen av! Vädret var väl inte ultimat men det var helt okej, lite mycket blåst och ganska kallt när solen gick i moln men det var fint ändå! Jag blev förvånad över hur många bilar som stod på parkeringen medanför, typ 5-6 stycken. Trodde inte det skulle vara så många som gick upp dit en helt vanlig onsdag! Det tog väl ca 2 timmar upp och hälften tillbaka. När vi kom ner gjorde vi led och stekte lite suovas som vi åt i pitabröd med orientdressing! *mums*
Det fanns jättemycket blåbär men vi hade inte nån bra behållare att plocka dem i men vi fyllde i af en vattenflaska och gjorde en blåbärspaj! Jag brukar ju vilja spara blåbären till vintern och göra paj då när det är som mörkast och kallast, men nu blev det en direkt. Får nog plocka lite till och göra ett lager till vintern=)
Idag gjorde jag färdigt mammas vantar. Det är bara en liten detalj kvar att göra men det går snabbt. Sen har jag rensat garderoben. Egentligen inte tagit bort nånting utan bara gjort lite ordning. Har ju tagit bort en låda med sygrejer så det blev mycket mer plats.
Var förbi en kär gammal vän oxå. Vi har typ inte träffats på 1 1/2- 2 år nånting! Det var väldigt roligt att ses =)
Imorrn ska jag jobba på Ica. En heldag på jobbet, ska bli spännande eftersom man inte jobbat på ett bra tag. Bara det att stiga upp så himla tidigt är en utmaning! Hoff...Men det ska bli kul och jobba lite, träffa gamla arbetskompisar, träffa lite folk....det blir nog bra! Måste bara försöka komma i säng i tid! Vilket jag tror blir väldigt svårt eftersom Erik och Anders håller på att laga en kajak i köket! Det luktar starkt av lim och det är grejer utspridda över hela golvet! haha...
Kvällsäpple

Inga kommentarer: