lördag, augusti 22, 2009




Några bilder från dagens utflykt. Vi följde med Lina och Kim och samlade lite löv åt getterna till vintern. Sen åkte vi förbi våran stuga i Vittangiälven och grillade. Det var himla fint väder, varmt och skönt! Fast det var rätt mycket knott. Jag har typ inte vart i den stugan på sommaren, i alla fall inte i sån ålder att jag kommer ihåg det. Jag och Erik var ju dit i vintras en gång, för mig första gången på minst 10 år! Det var knappt vi hittade den, trots karta=) Och nu hittade vi trots att ingen av oss vart där på sommarn, ganska bra va =)
Imorgon åker vi till Vuosko. Båt över träsket och sen kör Kim oss med fyrhjuling till Kattuvuoma och sen får vi gå därifrån. Jag har aldrig gått dit på sommarn utan vi har ju alltid tagit helikopter. Det lär ju ta några timmar, men Evelina har ju med sig getterna också och de lär ju inte gå så överdrivet fort!
Vi ska kolla ut kordinaterna på stället vi ska bygga stugan på, inte för att vi vet ännu vilket ställe det blir, det ska vi nu försöka komma överens om=) Tror att det hade vart lite lättare att se stället när alla löv fallit, men vi vet ju inte om vi kommer att kunna åka dit senare och samtidigt så vill vi ju att det ska gå så fort som möjligt.
Jag slängde ihop en brödsmet så här på kvällskvisten bara för att jag skulle bli av med en av filarna när vi ska åka, plus att vi inte behöver köpa bröd så klart! Det är bara det att brödet ska "vila" i 24 timmar.

Inga kommentarer: