torsdag, mars 04, 2010


Såklart tog batteriet slut i datorn när jag höll på att lägga upp bilder i måndags! Och elverket gick inte igång så det gick inte att ladda nåt, men jag sätter in en bild på våran lilla stuga i af. Vi hade det skitmysigt hela "helgen" (lördag-tis). Suttit ute och eldat, vart uppe på berget och kolla solnedgången (som ni ser på bilden var det väldigt fint), tagit det lugnt och läst, sytt armband osv...En gång när vi for upp på berget så hade Erik glömt att tanka skotern(!) så vi fick gå ner!!Sen tog han en dunk bensin på ryggen och skidade upp till skotern! Han var helt dyngblöt i svett när han kom tillbaka, och kolsvart var det! haha! Påvägen hem i tisdags såg vi 8 älgar och två renar. På Stallujavri(tror jag det var) var det vatten och jag som satt i kälken blev typ dränkt, det sprutade bara in vatten och slask! Det blev som en ishinna på min jacka och mina handskar och sovsäcken och allt! Jag tänkte att "nu kommer jag frysas ihjäl när jag är så här blöt" men det gick bra. Började inte frysa rejält förrän vi nästan var framme. Men jag fick stå ett tag i duschen och tina upp!
Jag har börjat på en ny tjänst i tisdags! Första dan gick väl rätt bra, inte så svårt=) Jag har nämligen avancerat till "gästvärd" och ska köra och hämta gäster från och till Hempy, flyget, tåget, bastun osv...Arbetstiderna är därimot inte direkt drömmen; 14-22:30 eller 10:30-19! Sovmorgon varje dag är iofs väldigt fint och Erik jobbar ju oxå kväll väldigt ofta. Imorse hann vi äta frukost tillsammans tex=)
Jag hade egentligen planer på att åka och träna nu innan jobbet men jag känner mig inte på träningshumör! Men jag har lite andra ärenden på stan oxå. Men jag måste nog vila en stund och samla kraft!=)
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: