söndag, april 03, 2011

Sommar?

Nu ska jag gå hem och fira Erik som fyller år idag! GRATTIS!! Men jag känner mig lite små sjuk. Ont i halsen och nu fick jag ont i huvet =( Igår kväll kände jag mig helt död, samma imorse. Men hela dan har jag varit hur pigg som helst. Imorgon ska jag vara hemma och vila. Försöka i alla fall. Har ju en del saker att göra som man inte hinner när man jobbar. Men jag ska ta det så lugnt jag kan i alla fall så kanske jag blir frisk snart igen!

Idag har det varit helt sjukt väder! Nu är det typ +7 grader! Solen steker som tusan så det är skitsvårt att ta sig fram på de mindre vägarna i byn som fortfarande är snötäckta, man sjunker igenom! Det droppar från taken och det har bildats vattenpölar på gården! På en dag! Ja igår var det ju också plusgrader iofs, men det går ju så himla snabbt, samtidigt som det har varit typ -10 på natten minst. Hoppas bara det inte blir genomslag till nästa vecka när vi ska börja köra upp virke till Vuosko!

Nä jag ska börja städa ihop mina grejer och sen dra mig hemåt och äta tårta som Erkki har bakat=)


Inga kommentarer: