lördag, augusti 06, 2011

Marknad dag 2

Man har ju lärt sig lite grann nu när man har suttit på några marknader, att kläderna är väldigt viktiga! Så imorse tog jag på mig ullunderställ, tänkte att idag ska jag då inte frysa! Det var tur för det har inte varit varmt idag, ja i alla fall inte när man bara sitter på en stol i 8 timmar! Men det har gått bra.

Intervjun jag gjorde för Sameradion idag blev helt på samiska! Vilket jag är väldigt nöjd med eftersom jag inte har språket helt flytande. Hon sa att jag kan byta till svenska när jag kände att jag inte kunde säga det på samiska, men när jag ville det så pressade hon mig att försöka på samiska ändå och det gick ju! Man kan mer än man tror! Ska bli kul att höra hur det blev sen. språket är ju inte perfekt men det gör inget, jag har i alla fall pratat! Det ska sändas nångång till veckan.

Vi åt lite mat på marknaden innan vi åkte hem och nu ska jag ta det lugnt framför Simpson en stund och sen får vi se vad vi gör, det blev ju jättefint väder nu så vi kanske far och gör nåt. Fiskar kanske?

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer: