torsdag, augusti 04, 2011




När vi var i Evenes var det enda bandet vi egentligen såg, alltså stod i publiken på, var ett band från Karasjok som heter Rolffa. De vann Sami Grand prix 2011. Anna hade spelat upp nån låt på youtube för ett tag sen men jag hade egentligen ingen riktig uppfattning om hur de lät. Konserten var kanon och nu är jag helt såld! Så jäkla bra! Och jag älskar ju det norska språket, även om jag inte förstår allt =) Fast tyvärr finns inte min favoritlåt på Spotify så jag lyssnar på Youtube, igen och igen, troligtvis tills jag lessnat!

Imorgon börjar marknaden i Jukkas och jag är givetvis på plats! Det är rätt kul med marknader ibland faktiskt=) Ska åka och förbereda lite inför imorgon, leta fram nåt bord osv...Sen hämta Erik från jobbet.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer: