fredag, september 18, 2009

Igår var vi i Gällivare hela dan. Jag var på Ljuva Under medan Evelina var ute och övningskörde. Det har kommit in lite mer underkläder sen jag var där sist, även till killar. När Evelina var klar for jag in till stan och åt med henne och kollade i nån affär. Sen for vi tillbaka till Malmberget och tog in mina väskor. Vi höll på och dona och trixa där ett tag för att komma på vilket som var det bästa sättet att ha väskorna för att de ska synas bäst. Det slutade med att jag hittade en liten ställning i källaren om jag tog upp och hänge på, det blev jättebra! Vi hängde även en över axeln på en skyltdocka som hängde i fönstret. Nu måste jag bara fixa en fin skylt och sy upp ett par väskor till och skicka med Evelina på måndag när hon ska ner dit igen. Tänkte själv oxå åka med men jag jobbar så jag får se om det går. Det var jättejobbigt att jobba igår, var så himla trött! Hade ju stigit upp halv sju och varit på benen hela dan och sen till jobbet direkt med en massa otrevliga svin i luren! Usch va trött jag var! Ska bli så himla skönt att vara ledig nu i tre dar! Och ikväll ska vi på bio. Jag tror att jag måste gå på konka och köpa " Män som hatar kvinnor" så att man är lite uppdaterad=) Måste ju ändå köpa alla filmerna, de är ju troligtvis världens bästa!!
Det är lite små kallt ute idag. Imorse, eller ja vid 11, var jag ute med Bruno och då var det ändå sol så jag svettades, men sen när vi var framme så började jag frysa istället. Vi var till syrran, Emma och Marie som hade lagt spår till sina hundar efter Piettarasjärvivägen. Tänkte att jag skulle lägga ett spår till Bruno oxå men han var helt hopplös där, Emmas hund löper och Maries skulle börja vilken dag som helst så han var ju helt tossig. Emma testade lägga ett jättekort spår åt han bara och det gick väl rätt bra, han hittade det i af. Men vi får nog försöka lägga ett längre nån annan dag. Det kanske hjälper honom i hans jakt på ripor oxå?
Erik håller på med timringen där ute och jag försöker fixa i ordning på bron med lite lyktor osv så det blir mysigt=)
Och vad ska man äta till middag idag? Jag ska åka till pappa och sätta på en maskin, får åka och köpa middag (och film) i samma veva!
MAT!

Inga kommentarer: