lördag, oktober 24, 2009

Hoff, va less jag blev igår! Vi var på coop och handlade, som ganska många andra en fredag eftermiddag. Hyffsat långa köer...Så när det väl är våran tur, slänger kassörs-kärringen upp en "nästa kassa tack"-skylt!! Va fan?! Hur fan kan man stänga kassan när man har värsta kön? Å herre gud va förbannad jag blev, inte nog med att hon stängde, sen när hela kön gått till den andra kön vinkade hon tillbaks oss! haha, shit! Jag höll på att koka över, det berodde nog lite på att kassörskan är en tant som jag stört mig på länge, hon har nämligen jobbat på våran lilla by affär för ett tag sen, och betedde sig allmänt otrevligt! Vissa ska ju bara inte jobba med folk! Hon såg nog hur förbannad jag blev och hörde säkert hur jag svor, så hon försökte skämta bort det med Erik, medan jag bara gick förbi och vägrade säga hej. Kommer aldrig mer ta hennes kassa, om jag inte vill att dan ska bli förstörd! =)

Snart ska vi på dop i Poikkijärvi kapell. Jag har donat ihop en liten present som jag är rätt nöjd med., ett par skinntofflor. Det är det andra paret jag ger bort i doppresent. (Har iosf bara sytt två par). Tycker att det är kul att ge bort saker jag själv har gjort, om det är fina saker alltså =)Så himla typiskt bara att jag inte hann fota dem innan jag slog in paketet! Nåväl...ska försöka göra ett par till snart igen!

Dax att gör sig i ordning för fika=))

Inga kommentarer: