onsdag, november 25, 2009

Bruno den lilla geten har smitit fyra dar i rad nu! Imorse händet igen! Jag hade vart ute och gått med honom en sväng innan jag skulle fara till kursen, Erik är oxå på kurs hela dan så han skulle vara ensam hemma några timmar. Jag höll på att sopa bilen när jag upptäckte att han var borta. Tog en snabbsväng runt byn med bilen men insåg att jag aldrig skulle hitta honom! Pratade med min kusin Evelina på telefon och hon tyckte att han skulle lära sig och att jag skulle fara till kursen ändå. Så jag gjorde det! Han brukar ju alltid komma tillbaka självmant men det brukar ta ett par timmar, och det var ju inte som att jag hade tid att vänta! Har helt dåligt samvete nu när jag vet att han säkert kommit hem och sitter på bron och vill komma in! Som tur är är det bara -1 grad idag så han klarar sig nog utan problem! Men min syster skulle till Jukkas och åka skidor idag så hon skulle gå dit och släppa in honom...Hoppas att han lärt sig nåt! Men troligtvis inte!
Håller på att räkna på min budget, nu är jag helt borta bland alla siffror, har räknat om så många gånger så jag fattar ingenting snart!

Inga kommentarer: