lördag, november 07, 2009

Mätt och belåten just hemkommen från en trevlig ripmiddag hos far. Men jag har en dånande huvudvärk fortfarande efter dagens badhusäventyr. Har sovit typ tre timmar efter att vi kom hem och det håller fortfarande i sig, jobbigt! Det var första gången för Albin på badhuset, men han var hur duktig och modig som helst! Han hade sina flytdunkar på ryggen och hoppade från ettans trampolin och åkte kanan själv. Han ville hoppa från trean också men vi satte stopp! Vi var rädd att han skulle bli vattenrädd om han inte kom upp till ytan lika fort som man gör från ettan. Men han var väldigt modig=) Han klarar sig med sitt hundsim än så länge i af! Vi försökte lära honom riktiga simtag men han lyssna inte, han tyckte det var lättare att bara sprattla så fort så man kommer framåt typ!
Igår var vi och åt middag hos morsan! Och Erik stod för efterrätten, äppel- och jordgubbspaj. Jättegott! Så man har ätit sig hyffsat mätt i två dar nu =)
Jag hann baka lite igår också, några små frallor blev det. Och det gick så himla snabbt så jag ville göra nåt mer, så vi drog ihop en till bröddeg, och precis då ringde morsan å sa att det är mat! Så vi ringde farsan å fråga om de ville ha en deg, haha, det ville dem! Det var lite kul...
Syrran ville att vi skulle rida imorrn, får se om det blir av, om inte Barbro ska ut själv...Nu har det ju äntligen blivit vinter igen efter en vecka utan snö och isigt väglag! Det har snöat i ett par dagar, fast mest bara snö slingor så det har inte blivit så mycket. Men nu kan det väl ändå inte bli plusgrader mer!?
Nä jag måste krypa ner i sängen och kurera min huvudvärk!
God Kväll!

Inga kommentarer: