söndag, november 01, 2009






Jag har värsta träningsvärken i ljumskarna efter ridturen i fredags! Det är ju alltid värst två dar efter. Jag red på Blakkur och Erik på Hektor. Jag har inte ridit sen min kusin Evelina hade hästar och det var jättelänge sen, minst tio år i alla fall! Men det gick ju bra ändå att det var så länge sen sist. Erik har ju ändå ridit senast för bara 5 år sen kanske. Undra om det var den gången han flög av? =) Vi red upp i skogen ovanför skjutbanan typ, travade och galopperade lite, Erik fick tom Hektor att tölta! Det var tur att vi tog det på fredag och inte igår eller idag för då hade det vart hyffsat halt och glida runt, det kom ju lite underkylt regn i lördags morse och det är fortfarande en ishinna överallt. Det var tur en cm is över hela bilen!
Igår kväll fick vi ett bakryck och bakade 105 bullar och en långpanna kärleksmums! Så nu är frysen full och vi ska baka matbröd nu som inte kommer att rymmas. Vi får sätta igång boxen där ute helt enkelt, fast det känns lite ynkligt att sätta igång hela den för några bröd!
Det har ju varit toppenväder idag, men vi har ju sovit bort halva dan! Vi for i af en sväng till morsan med fyrran. Skönt att vara ute lite medan det är ljust, det hinner man ju allt mindre nu. Jag sitter ju inne på kursen hela dagarna och sen när man kommer hem bli det ju inte. Och det blir ju mörkt tidigare och tidigare hela tiden. Nu går solen ner vid tre redan!
Nu ska vi baka lite mera =)

Inga kommentarer: