torsdag, juni 10, 2010

God morgon!

Jag ska snart gå iväg till restaurangen här i byn och kolla på ett jobb. Säkert kan jag inte ta det men jag ska kolla i af.

Klockan 15 ska jag iväg på utbildning, ska lära mig baka "gahkku". Alla guider som ska jobba i sommar måste lära sig det eftersom det är en aktivitet som är bokbar from denna sommar. Det ska bli kul! Och så ska vi gå igenom lite guideningar och sånt, alltså hur och var typ. Hoppas jag i af! Tror det var det han menade, HOPPAS det var det han menade! Är faktiskt lite nervös när jag tänker på det! Tänk att jag ska jobba som guide!! Det är ju ändå nåt jag velat göra i många år men aldrig vågat! Vågar jag nu då? Ehh...Kanske. Nä men nog går det bra, efter första gången känns det nog mycket lättare. Det är ju typ en månad kvar tills det blir på rikt.

Igår var jag med morsan och mommo till Gällivare. Mommo skulle till läkaren. I Jukkas var det typ +10 och sol kl 7 på morgonen så det var nära att jag inte tog med jackan men som tur var så gjorde jag det! För i Gällivare var det fullt regn! På vägen hem stannade vi i Puoltikasvaara och Ruths handelsträdgård. De hade hur mycket som helst! Jag hade velat ha en egen trädgård och fixa med. Det känns inte som att jag ids göra så mycket här. På det sättet trivs jag inte att bo här, att man inte kan göra hur man vill, det är lite ovant. Men en vacker dag får vi kanske ett eget hus=)

Jaja nu ska jag gå iväg...

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: