måndag, juli 12, 2010




Ja vi är tillbaka! Var hemma vid 03:30 på söndag morgon! Åkte från Lairevaggi vid 21:30 typ på lördag kväll. Så det tar ju som ett tag och ta sig hem. 1½ timme med fyrhjuling och sen 4½ timme med bil! Eftersom det var gärde från ca 03-08 så hade man ju vänt på dygnet ganska rejält! Jag steg vaknade dock flera gånger av det var ganska hårt väder och steg tillslut upp vid 14:30. Ingen annan var vaken så jag satt där själv i typ en timme innan det började bli liv i folk. Erik sov till 16:30! Känns lite konstigt att man sitter och äter frukost vid den tiden på dygnet! hehe! Men nu har jag lyckats vända tillbaka, trots att jag var himla trött imorse! Erik jobbar ju eftermiddag så för han är det ju ingen fara.

Det har varit (och är väl fortfarande) kvavt och varmt väder hela dan idag! +20 och ingen sol, som att det ska börja regna när som helst. Man har väntat hela dan på det typ. Regnar säkert hela natten istället. Men i alla fall så tänkte jag ta en dusch när jag kom hem från jobbet, men det fanns inge varmvatten!Grr...Då kom jag på att morsan ringde och sa det för några timmar sen, hon har varit uppe hos mommo och märkt det. Hon hade försökt få tag på hyresvärden utan framgång så jag vet inte. Får väl försöka ringa igen, annars gå dit och säga. Vore ju kul om man kunde duscha! Vi har ju en pelletskamin i källaren och hon tycker att det går ju inte så mycket pellets på sommaren så hon ids inte beställa mer, så man måste ju vara där och kratta hela tiden annars stannar kaminen, och det är väl det som har hänt nu då.
Erik ringde just och instruerade mig hur jag skulle göra för att få igång den igen! Så nu har vi förhoppningsvis varmvatten om några timmar=)

Nu ska jag sätta mig framför teven och slappa lite. Har så himla ont i ryggen efter helgens bravader på fyrhjulingen! Och försöka komma i säng tidigare idag! Men det är faktiskt svårt när det är så ljust=)

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: