måndag, augusti 02, 2010

God morgon!

Måndag igen. Jag är ledig och har sjukt ont i ryggen! Det gör inte ont på det sättet som det brukar, nu gör det ont när jag böjer mig ner, sträcker på mig, sitter...Vet inte riktigt vad jag ska göra...

I helgen har vi hunnit med mycket! Jag var ju ledig i fredags och var hemma och tog det lugnt, det regnade, var förbi marknaden en sväng just innan stängning och hittade två fynd på en loppis! Nämligen två gamla furulampor från typ 70-talet eller nåt. Nu har jag sprayat de svarta så det är jättefina =) Erik var väl lite skeptisk men jag såg potentialen och det blev jättebra. Tycker jag i af! haha!

På lördag var vi iväg redan kvart över sex på morgonen. Vid nio var vi i Jokkmokk så vi drog in på Ajtte lite snabbt! Vi hade ju gott om tid så vi gick där i lugn och ro och tittade och läste på allt. Det är så himla fint det där museet tycker jag! Så när vi kom ut och jag kom till det jag längtat efter, souvenirerna! Så kollade Erik på klockan, och det var ju tur det, den var halv 11 och helt plötsligt hade vi ganska så bråttom! Dopet börjar klockan 1 och vi är typ 17 mil ifrån! Jaja vi damma på och var framme vid kyrkan 20 över 12 och får byta om i bilen. Var lite svårt att få på sig sjalen och broscherna utan spegel! Men det gick ju bra och kyrkan var jättefin och barnet var snällt.

Efter fikat och presentöppningen åkte vi först till Biltema och sen till Ängesbyn och kollade på en båtmotor. Vi var väl hemma vid 23-tiden. Det blev inte helt som vi tänkt först men våran roadtrip, men det blev ju bra ändå!

Igår var vi på marknaden, först själva och sen även med mommo en sväng. Köpte lite thaimat och munkar =)
Körde storstädning av lägenheten och avslutade söndagen med en skitbra film på trean! (Där emellan tvättade jag och hängde tvätten ute och nu i natt har det regnat! Varför?!)

Nåväl..

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: