fredag, augusti 20, 2010

Hoho!

Idag var mitt sista skift som guide. Igår fick jag veta att jag skulle ha en grupp på 30 pers klockan 17! Så jag har varit lagom nervös sen igår, största gruppen jag haft är 10 pax. Jag visste att när det är såna stora grupper att det är svårt att få alla att lyssna och det tycker jag är skitjobbigt. Så himla distraherande när man märker att en del inte lyssnar på vad man har att säga och kollar åt ett annat håll eller pratar med varann osv. Man känner sig ju inte så duktig om folk inte lyssnar liksom! Och så klart blev det så med den här gruppen också, de var ju ändå 30 pax. Men det gick bra ändå. Jag tänkte att de som lyssnar lyssnar väl och de som inte gör det får väl skylla sig själv! Men det gick bra, de var jättenöjda och jag fick tom en applåd! =) Tre renar smet från hagen också, eftersom att nån hade glömt stänga dörren, så de fick ju sig ett gott skratt också!

Plus att det har varit kanonersväder hela dan!

Nu sitter jag och slökollar på Jönssonligan på tv4plus, ska väl gå ut med hunden snart också. Det börjar en film på ettan kl 21 som jag hade velat se. Erik kommer väl hem då nångång också.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: