måndag, september 06, 2010

Då var det måndag igen! Tv-inspelningen blev inställd! De ringde mig igår eftermiddag och sa att allt blivit inställt. De skulle med en samegubbe till fjälls och slakta ren istället. Och självklart förstår jag att de hellre gör det! Blir ju mycket bättre tv när det är "på riktigt" om man jämför med det jag skulle visa dem. På ett sätt var det rätt skönt, för jag var så sjukt nervös men samtidigt var det tråkigt för det hade ju säkert varit jättekul och spännande! Kul grej att vara med om liksom.

För övrigt har vi haft en bra helg. Viktor, som Erik jobbat med i vinter på Adventure, har bott hos oss i helgen, eftersom han var tvungen att flytta från sitt boende på ICEHOTEL. I lördags tog de upp potatis medan jag städade lägenheten och bytte gardiner. Till middag blev det oxfilégryta och min syster kom och åt med oss. Sen kollade vi Kill Buljo.

På söndag åkte vi på stan och gick på marknaden, jag köpte lovikkagarn. Sen åkte vi till Nikkaluokta och skulle fika, men istället blev det tvårätters med älg och pannacotta. Mysigt! Det var så klart fullt med vandrare där, nu är ju bästa tiden för fjällvandring! Men det värsta var att jag blev yr igen! Som tur var kunde jag äta färdigt. Det var inte lika som förr gången, jag mådde inte illa utan bara yr. Var tvungen att lägga mig i bilen och låg där tills vi var hemma igen. Tog två ipren och la mig framför teven men det blev inte bättre så jag la mig i sängen till slut. Det känns mycket bättre idag men ändå lite konstigt, som att det är på gränsen till att bli yr. Usch! Men imorrn ska jag och träna med min sjukgymnast!

1 kommentar:

maria sa...

Men åååh va tråkigt att det blev inställt!!