söndag, december 19, 2010

Igår var vi på det första, och troligtvis det enda, julbordet i år. Inget vanligt julbord utan ett samiskt julbord med alla typiska samiska rätter, som rentunga och renhjärta! Det var supergott och man typ rullade ut därifrån! När jag stod i kön tänkte jag att jag skulle ta en bild på menyn och sätta upp här men det glömde jag ju så klart!

Nu sitter jag och har just käkat frubba och ska väl ta tag i nåt vettigt här hemma! Erik jobbar ju förmiddag och kommer hem tidigt och nästa vecka är han ledig, så himla skönt!! Vi måste börja förbereda inför julen som vi ska fira här med mamma, mommo och alla. Det ska bli så himla mysigt att vara hos oss för en gångs skull. Det första vi ska göra imorgon är att hämta en gran=) Men nu har de ju också lovat svinkallt väder, men vi ska ut ändå!

Erik har lagt fram en påse lussekatter på bordet, undra vad han menar med det? Kanske för att det är fjärde advent?

Ha en fin dag alla!

Inga kommentarer: