måndag, maj 09, 2011

Måndag




Vi kom hem relativt tidigt igår, typ vid 15 nångång. Efter middag i Abisko. Jag ska kolla igenom bilderna nu och lägga upp några strax. Det har varit en riktigt mysig och slapp helg. Vi har inte gjort många knop direkt. Pimplat lite, myst på i stugorna, kört skoter...Det har varit sååå härligt! Vädret var ju inte å topp hela tiden, helst inte i fredags men lördagen var helt okej, och igår var det toppen väder! Vi såg massa renar men bara en liten kalv...När man ser de gå runt där på de enormt stora fjällen vill man bara vara där hela tiden och skydda dem på nåt sätt! Tänk vad lätt att komma från luften och plocka en liten nyfödd kalv...=( Jag tror jag hade fått magsår om jag hade jobbat som renskötare! Jag är spänd redan nu inför sommarn för att se om min stackare har fått nån kalv, om hon ens lever! Det vore ju trist också om jag inte är där när hon kommer dit, om hon ens kommer...Till Lairevaggi alltså! Det ska bli spännande i alla fall!

När vi kom hem fick vi ett ryck och städade förrådet! Drog ut allt och ordnade upp allt. Känns skönt att fått det gjort! Sen tände vi våran majbrasa som vi inte eldade upp då när den skulle eftersom vi var i Vuosko då. Det brann ordentligt! Eld är så vackert på nåt sätt. Kul att fota eftersom det ser olika ut hela tiden!

Jag tänkte ta itu med lite papper ikväll, Erik kommer hem sent. Men innan det sa jag gosa med Holger lite när han kommer hit strax.

1 kommentar:

Sofia sa...

Men oj vilken brasa! Härligt :)
Kikar bara in och lämnar ett avtryck