torsdag, maj 05, 2011

Råtta?

Om det är någon som har missat det så kan jag tala om att det finns sjukt mycket råttor i år! Nu när snön smält bort ser man alla gångar i gräsmattan de har byggt och sprungit i hela vintern! Och när man krattar så lossnar allt gräs! Så det ser för jävligt ut kan man säga. Vi spände upp två vanliga råttfällor när vi for till Vuosko och när vi kom hem hade två fastnat. Nu har vi avancerat till en fälla i form av en vippbräda på en hink! En av dem satte vi på bron där vi fick fast de andra två och när vi satt och kollade tv igår kväll hördes det en duns därifrån! Men jag vågar inte gå och kolla. Erik kollade innan han gick till jobbet i morse så han vet om det är ett djur där eller inte, men inte jag! Tänk om den tar sig upp precis när jag står där och då är den troligtvis sur så att den vill bitas och ja..då kan ju vad som helst hända! =) Nä jag väntar till att Erik berättar.

Idag fyller mommo år så vi ska dit och fira. Jag tänkte gå förbi på Sporthallen innan och kolla hur det nya gymmet ser ut. Alltså Nautilus. De var ju tvungna att flytta från badhuset eftersom att det håller på att ruttna typ. Om de har fått till det bra där kan man ju träna men är det trist och fult så fryser jag nog mitt kort.
Ha en bra dag i solen!

Inga kommentarer: