onsdag, oktober 05, 2011

Onsdagskväll

Vi har just kommit hem proppmätta och belåtna efter en grillning på Adventure. Kyckling och renfilé bl a! Efterrätten bestod av grillad ananas med glass och minimarsmellows och chokladsås! Vi rullar fram nu kan man lugnt säga! Vi kom fram till att det här är tredje gången den här "sommaren" som vi grillat. Första gången i Tjutaryd, en i Lairevaggi och så nu. Det är rätt lite med tankte på hur varm och fin sommar vi haft. Och nu är det inte ens sommar längre så idag räknas inte egentligen. Det har väl inte blivit av helt enkelt. Det är rätt så mycket mysigare att elda på kvällen nu när det blir mörkt rätt tidigt än på sommarn när det är konstant ljust.

Förövrigt så har jag varit på stan nästan hela dan. Åkte upp vid 10 och var på gymmet en sväng, var på shoppingrunda med Sofia ( jag shoppade inget) och fikade på Safari. Sen mötte jag upp mamma för presenthandling, syrran fyller år snart så vi ska skicka nåt till henne i USA. Och åkte slutligen hem med Erik när han slutade. Och sen han vi inte mer än att komma hem innan det var dax för grill...

Imorgon ska jag åka upp med symaskinen på rep så jag kan sy klart mössorna inom kort...

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

Anna sa...

Grillat endast 3 gånger?? Neeeeej... Vi har ju grillat fleeeera gånger denna sommar hemma hos er! Bl.a med evelina och så med viktor och malin... Sen säkert nån gång till.

Ida-Marie sa...

jaha?....Minnet är bra men kort!