måndag, februari 14, 2011




God dag!

Måndag igen! Erik har eftermiddags vecka och har just åkt till jobbet. Jag sitter och väntar på att min bil ska bli lite varmare så jag kan köra till butiken. Det är -35 och motorvärmarn är paj så vi var tvugna att starta den med kablar. Så typiskt att den ska pajja just nu när det är som kallast!

Bilderna är från i helg. Eller från söndag rättare sagt, den enda dagen man såg nåt! Fredagens skoterfärd dit var ju ett jäkla äventyr! Vi fastnade typ 100000 ggr! Det är så sjukt mycket snö där uppe! Plus att det var snöstorm så alla spår hade drivit igen och det snöade så man såg inte mycket. Det var precis att man såg till nästa pinne! Vatten på varenda sjö förutom Torneträsk. Som tur var fastnade vi inte i vatten en enda gång! Vi var trötta och griniga när vi äntligen kom fram. Gjorde eld i stugan och skulle ta skotern upp till Micke och Ida för att äta middag, men vi tog oss inte längre än ett stenkast innan vi fastnade igen! Grävde och försökte ta oss loss i säkert en timme innan vi gav upp och tog skidorna. Hoff vilken dag alltså!
På lördag var det lite bättre väder, det blåste inte, men snöade. Vi tog det lugnt hela dan, sydde och spelade spel. Sen åt vi middag allihopa hemma hos Evelina. Och igår när vi åkte hem så var det strålande sol men kallt! Eller i Vuosko var det ju bara -16 men när började köra hitåt blev det bara kallare och kallare och här var det väl -31. Och nu som sagt -35!

Nä nu tror jag att min bil är redo att köra med. Ska till butiken och jobba lite!

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå, va fina bilder! /Morsan