onsdag, februari 16, 2011

Hej hej!

Det är så himla skönt att det endast är -25 grader nu! Det var kallare tidigare idag men det verkar bli mildare hela tiden. Man fryser knappt ju=)

Igår var jag och jobbade åt ICEHOTEL. Jag har sagt att jag inte har tid att jobba hela dagar utan max 4 timmar per dag. Men trots detta så blev det ett 10 timmars pass! När man väl är där är det lite svårt att bara dra hem och lämna de andra i skiten när det är skitmycket kvar att göra. Men allt gick bra trots några missöden på vägen, vi kunde lösa allt på plats som tur var. Det som var lite jobbigt var det isande kalla vädret! -35! Hydrauliken på lastbilarna funkade inte så himla bra så det tog ju en evig tid att få upp och ner luckan där bak, för att inte tala om hur fingrar och tår mådde! Hehe! Men man överlevde ju i alla fall. Och imorrn är det dax igen, men jag sa att det blir inte som igår! Det är nån grupp som kommer som jag ska hjälpa till med, hämta från flyget osv..

Nu är det i princip bara min kassa jag väntar på, kortläsaren kom igår. Och skriva ut affischer ska jag göra oxå. Har ju fått PS till min nya datorn nu så jag ska fixa med det när jag kommer hem. Har varit i butiken och sytt lite nu på eftermiddan bara, sitter med tennarmband hemma, tänkte nu när det är så kallt så är jag hemma och eldar och kollar till vattnet så det inte fryser. Jag tog ju med kameran till Vuosko i helg för att ta några fina bilder som jag kan använda till affischer. MEN det var ju lite kallt och ja...Jag vet inte vad som hände men nu är i alla fall ett objektiv paj! Det objektivet som jag brukar fota alla bilder till hemsidan med! Typiskt...

Jag ska be farsan köra mig till Holger i samma veva som han åker till jobbet. Sen ska jag hem och laga middag och städa lite inför party imorrn! Tupperware=) Just ja, måste ju baka nåt oxå!

Erik jobbar dubbla idag (igår oxå) för det är en gubbe som har magsjuka! Hoppas bara inte Erik får det för då dröjer det ju inte länge innan jag också har det och det har jag verkligen inte tid med!

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer: