söndag, februari 21, 2010


Äntligen börjar man känna sig som människa igen! Hoppas det känns ännu bättre imorgon=)
Erik håller på att koka köttsoppa! Han är så himla duktig min lilla kock=) Och jag har lyckats göra riktigt höga fina muffins! Äntligen!
Idag har jag gjort ett nytt tennarmband. Det är det enda jag gjort idag. Var uppe och satt hos mommo också nån timme och kollade igenom alla hennes mönster, hon har en gigantisk mönsterpärm! Hon var ju sjukt duktig på att slöjda och sy på den tiden hon orkade hålla på! Det som är synd med hennes mönsterpärm är att det inte står på mönstret vad det är och det finns ingen beskrivning så det är ganska svårt att gissa hur man ska göra. Men jag lyckades ändå hitta ett mönster på vantar som jag tänkte försöka mig på nångång när jag har tid. Kan ju inte vara så svårt(?) =)
Våran lilla hyresvärdstant har ju plockat ur våran tvätt igen igår. Hängt upp den också såklart. Så idag tyckte hon att jag kunde hänga upp hennes tvätt! Jag var på toa när hon kom in och sa det så jag kunde inte inte säga nåt emot det, inte för att jag vet om jag hade vågat göra det ändå men...Jag tycker inte man ska behöva hänga upp varandras tvätt, jag gillar inte att hon gör det med min. Men okej, jag hade väl inget val än att hänga upp hennes tvätt då! Så två timmar senare går jag ner och hänger upp hennes tvätt. Shit va hemskt det var! Höll på att svimma! Hennes underkläder! uuuusch va hemskt det var! Tänker inte göra det fler gånger! Kommer att tvätta min egen tvätt på nätterna så hon omöjligen kan hänga upp den! =)
Hoppas det inte är så fruktansvärt kallt imorrn så man kan gå ut lite...
God kväll!

Inga kommentarer: