onsdag, januari 25, 2012

Ännu en lång dag..

Det har varit helt sjukt stressigt idag också! Åt frukost vid åtta och vid 15:30 började man känna hur skallen inte riktigt funkade som den ska! Men efter en snickers och lite drickyoghurt blev man pigg en stund i alla fall.

Efter jobbet kl 17 mötte jag upp Lisa Kejonen som jag gick Starta-eget-kursen med -09, var det väl. Hon hade med sig två gäster från Japan och Indien som var här och skulle ha nån workshop i helg inom textil. De var väldigt intresserade av samer och våra textila traditioner. Vi satt i Lounchen en stund och pratade och åkte sen till min butik och tittade lite. Jag älskar när folk är intresserade av våran kultur och jag får en chans att berätta. Lisa är också same så det var kul att vi båda två kunde svara på de olika frågorna tjejerna hade. Lisa visste lite mer om den samiska mytologin än vad jag vet medans jag visste mer om slöjd än vad Lisa vet. Det var väldigt trevligt och slutade med att Lisa ska lära mig knyta sjalar här om nån vecka! Och hon vill lära sig göra tennarmband. Kul att man kan lära varann! =)

Imorgon blir det ingen sovmorgon utan vi börjar redan 07:30. Skönt ändå för då slutar man tidigt! Vi har nämligen Zumba med jobbet imorrn vid 17. Syrran har vart på sånt tidigare och säger att det är svinkul så det verkar ju lovande!

Nä nu ska jag varva ner och sen sova tidigt!

Ha det bra allihopa!

Imorgon ska det tydligen inte vara så kallt...Nu är det "endast" -23! Rena värmeböljan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vafan...dansar du nykter!? ;oP

//Fredde

Ida-Marie sa...

haha, japp! Fast det blev inställt=(