söndag, juni 14, 2009

Det ar nastan sa att jag langtar efter kyla, eller i alla fall svalare temperatur! Tank att bada i backen i Jukkas dar vattnet ar kallt och man verkligen kan svalka sig nar det ar varmt. Havet ar lika varmt som i luften, man kan omojligt kyla ner sig nar man badar, men det ar lite skonare an nar solen steker pa en, fast vi ligger alltid i skuggan! Det skona med att bada ar att det blir lite svalare nar man gar upp, for det blaser nastan alltid har.


Idag vaknade vi av att det sporegnade, inte alls lika osigt som i Indien, men anda! Vi satt ute pa var altan som ar typ 1*2 meter och laste, gick pa en restaurang och at frukost och gick tillbaka till motellet. Jag har ju last ut de tva bockerna jag hade med mig, "Nar ingen annan ser" och "Det ska bli ett sant noje att doda dig" sa jag kopte " Man som hatar kvinnor". Jag har ju sett filmen pa bio och last de andra tva bockerna men en bok ar ju sa mycket mer ingaende an en film sa jag ville anda lasa den. Det finns namligen bokaffarer med bocker (begagnade) pa alla mojliga sprak tex svenska=) Sa vi har mest tagit det lugnt och last hela dan, lost lite korsord och sa...Var pa en skitfin restaurang och at lunch, vi holl pa att trilla av pinnen nar notan kom! Ja det var ju ratt billigt tankte vi forst nar vi bestallde, det var ju anda en fin restaurang! Men nar vi sen fick det vi bestallde sa fyllde det inte ens tallriken! Man blev bara annu hungrigare typ! Far val ga pa min favvo senare och ata ordentligt=)


Nagot som forvanar mig men samtidigt gor mig valdigt glad ar att vi inte stott pa nagra vidriga sma djur! Forutom da tva geckoodlor och en kackerlacka pa hotellet i Indien! Inga ormar eller spindlar eller nat! Men resan ar ju inte slut an sa jag ska val inte ta ut nat i forskott! Erik sag iofs en odla i djungeln men jag gjorde ju aldrig det sa jag har inte behovt bli radd eller sa=)


Nu ska vi ga till en resesaljare och boka en resa, vi tankte namligen ta oss till en annan o som ligger pa andra sidan Malaysia. Hoppas det har slutat regna...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej här är de lågtryck, regnat hela dan.Hoppas de blir bättre väder imorn. Vi följer er resa med spänning. Hälsn från oss alla i Vuosko.

Anonym sa...

Vi har också både sol och regn, fast vi har det inte på långt när så varmt.
Ni verkar ha det riktigt skönt,så passa på och njut. Ha en riktigt bra födelsedag Ida-Marie, hoppas Erik bjuder på någon fin restaurang. Presenter kommer senare.Kram från oss i Tjutaryd. PS. Tack för kortet.DS

Sofia V sa...

Fasiken, va skönt att slippa se de där vidriga djuren! :) Hoppas den turen håller i sig! :D Ta det lugnt i solen och sköt om dig pinglan! Kramar!