lördag, juni 06, 2009







Igar fick vi en slang av magsjuka, sakert bara for att jag sa till de dar hemma att vi var friska! Jag tog tva tabletter sa blev det bra men Erik ar fortfrande lite dalig. Det regnade typ hela dan igar, mellan regnskurarna blir det sa himla kvavt att vi var tvungna att ta ett dopp. Direkt efter att Erik hoppat i horde jag att det borjade sporegna, men det var skont anda. Det var stromavbrott nastan hela dan ocksa iochmed regnet, men som tur var holl det hela natten sa A/C:n funkade.
Idag regnar det ocksa, det verkar som att monsunen kommit hit tidigare an vanligt, i af tidigare an forra aret. Vi haller pa att kolla upp flyg till Malaysia sa troligtvis kommer vi att flyga oss dit ganska snart.
Vi at pa ett stalle som heter Red Lobster igar, jag bestallde Chicken Tikka Masala vilket jag kande igen pa namnet. Servitoren sa att det kan vara lite starkt, och om han sager det sa ar det nog sa...men jag kunde ata utan problem, jag som annars ar jatte kanslig for stark mat. Just nar vi atit fardigt borjade det sporegna, och taket var val inte direkt tatt om man sager sa...Det bara rann efter golvet men det droppade inte ovanfor varat bord som tur var!
For ett par dar sen fragade en taxichaffor om vi var fran Ryssland! Kul att man ser ut som en ryss!=)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vi firar nationaldagen idag med att måla med Falu rödfärg, det känns väldigt svenskt tycker vi. Lycka till med er fortsatta resa. Kram mamma Bibbi

Anonym sa...

Blir det Malysia nu?! Trodde ni skulle va i Indien hela resan.

Idag har det varit sjukt väder. Snöstorm, hagel, regn, sol, vind och SVINKALLT! Tur att ni slipper det...

Kram /A

Anonym sa...

Usch, magsjuka inget vidare,hoppas de har gått över.Ni får uppleva mycket annorlunda grejer o mycket regn oxå. Vi har bara 5 grader varmt,vi fryser. Kramar mamma o Tommy