onsdag, juni 17, 2009





Nu ar vi pa Perhentian Islands, pa Malaysias ostkust och antligen kan man svalka sig i vatten! Havet har ar mycket svalare och luften inte alls lika fuktig. Mycket skonare alltsa! Och vattet ar helt klart, man ser vart man satter fotterna. Vi gick ut en bit efter klippkanten mot ett rev och dar sag vi fullt med blaa och gula fiskar! Jag har lite lust att ta dykcert, men det finns nog inte pengar till det=(

Vi bor i en trekantig stuga pa fyra ben, vi betalar lika mycket som motellrummet pa Lankawi men har har vi ingen egen toalett. Och som kan kan se pa bilden ar inte toan och duschen sa himla inbjudande! ehh...Jag tankte ta en svalkande dusch nyss men den ena duschen kom det inge vatter ur och den andra kranen gick inte att vrida om. Far ta ett dopp i havet sen istallet.

Fodelsedagen borjade av att man vaknade av att tuppen som forovrigt verkar bo under varat hus! borjade gala saklart! Och det verkade inte som att den hade nagra som helst planer pa att sluta! Jag vet inte vilken tid den borjade men den holl ju pa till sakert halv 11, for att forsakra sig om att ingen fortfarande sover! Flakten i rummet var inte pa langre, vilket tyder pa att den gar pa elverk och det ar bara igang pa kvallarna! Man holl pa att svettas ihjal det forsta man gjorde! Men eftersom att man kan kyla ner sig ratt bra i havet har sa kan man vara desto langre ovanfor ytan=)

Igar lag vi och stekte oss ett tag pa dan, och eftersom vi inte hade packat upp vaskorna hade vi inte satt pa solskydd, vilket inte var sa bra! Erik har fatt brannblasor pa sin ena axel...Det ser inte sa trevligt ut. Och nu far han ha t-shirt pa sig hela tiden, aven i vattnet.

Ikvall ska vi ata pa en lite finare restaurang och fira lite=) Fast man kan nog inte bestalla tarta! Jag ska gora en nar vi kommer hem och fira pa riktigt da...Baka bullar ska jag gora oxa!

Ja kommer nog inte att skriva sa mycket de kommande tiden for internet har pa on ar jattedyrt och det gar inte att ta ut pengar nanstans, det finns inte ens bilar har! Men jag har ju lovat mamma att ringa pa min fodelsedag sa jag far gora det ikvall!

1 kommentar:

Anna sa...

GRATTIS på födelsedagen!!! Bruno hälsar