söndag, juni 21, 2009

Midsommardagen har vi firat pa stranden. Det ar varan sista dag har, imorgon bitti tar vi baten till fastlandet och sen en buss som tar oss till ett stalle som ligger mitt i landet pa typ 2000 meters hojd, Cameron Highlands. 

Imorse for Erik ivag pa en dyktur medans jag gick till stranden...Sen har vi legat dar tills solen gick ner vilket ar vid 7. Erik har brant laren trots att vi legat i skuggan exakt hela tiden. Sista chansen att forsoka bli lite brun! Dit vi aker imorrn ska det namligen inte vara mer an 21 grader som varmast! Kanns skont!

En stund efter att solen gatt ner, innan det blivit morkt, kor de igang elverket och flakten i rummet gar igang. Inte langt efter det borjar det skrikas ut boner over hela on, vi har inte sett vart moskeen ar men den hors i af.

Innan vi gick och at middag tog jag en dusch, nar jag stangde dorren sprang en svinstor odla upp for vaggen! Jag sa till Erik som stod utanfor att den var dar, da viftade han med nanting pa vaggen sa den kom in igen! Tack! Pa tal om odlor sa sag vi tre st riktigt svinstora igar...Den storsta var typ lika stor som Erik! Men de ar ju radda for manniskor sa de sticker ju in i skogen direkt de ser en typ, sa man behover inte vara radd. Och haromdan flog det in en fladdermus i varat rum! Tur att den inte trasslade in sig i vart myggnat! Den flog ut direkt...De brukar skrika pa kvallarna.

Vi at pa en restaurang pa stranden och jag bestallde HAJ! Det var typ som sik eller nat, smakade inte speciellt mycket...

Vi har packat fardigt vara ryggsackar sa det ar bara att stiga upp vid halv 8, baten gar 8.

God natt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå,på tal om ödlor o fladdermöss, jag skulle inte klara det! Bruno hade varit jätteglad när dom var hemma på eran gård idag, han hade sprungit runt som en galning. Ja, nu är de ju inte så länge kvar innan han får flytta hem igen. Ha de bra. Jag saknar er ocså. Kramar mamma Brido.