onsdag, juni 03, 2009

INDIEN!

Antligen! Forsta chocken har slappt och vi har kommit till Goa, som ar ratt fint stalle...Mumbai ar nog det varsta stallet jag nagonsin varit pa, iofs har jag inte varit pa sa manga stallen men det var helt javla fruktansvart! Vi hade kommit till hotellet i Mumbai som vi bokat, det lag i slummen typ! Nar vi skulle forsoka ta oss in till stan drojde det inte mer an nagra minuter innan tiggande barn fatt syn pa oss...De gjorde allt for att fa varan uppmarksamhet, en flicka som var ungefar lika gammal som Albin holl mig i handen (det var det varsta), jag forsokte total ignorera henne och da borjade hon klosa pa mina armar och nypa mig...Vi tog tillslut en taxi och da brot jag ihop fullstandigt! Det var sa himla hemskt att jag bara grat! Hela stan ar som en stor soptipp typ, alla vattendrag ar fulla med sopor, man eldar sopor vilket gor att det stinker! Inne i stan ar det nagra fina hus och sa dar men precis bredvid varsta slum! Det ar laskigt att det ar sa himla stora skillnader pa fattiga och rika. Det kanns som att antingen har man pengar eller sa har man det inte. Nar man aker pa gator sa ser man skyffen med risiga affarer och helt plotsligt ar det ett flott glashus dar Porsche saljer lyxbilar! Sen igen skyffen...Det var sa manga intryck samtidigt att jag bara madde skitdaligt!


Vi bestamde oss for att aka till Goa trots den kommande monsunen, har ar det 1000 ggr battre an Mumbai! Vi har tagit in pa ett jattefint hotell med pool, sa nu kanns det mycket battre=) Har badat och solat lite, bade i havet och poolen. Nar vi gick efter stranden och tittade pa solnedgangen sag vi nagra laskiga moln och fick nagra regndroppar pa oss sa vi borjade ga tillbaka, och nu sporegnar det! Men det ar inte kallt for 5 ore! Det var val en +33 nar vi landade har i eftermiddags.

Nu ska vi springa tillbaka till hotellet och slappa lite...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Shit lät ju helt sjuk!!! Bra att det är bättre i Goa... Här är det regn och 8 plus. Jag har tränat med Bruno ute idag och han e ju helt kanon! Skitkul hund att träna med och han vill bara mer och mer.

Kram /Syrran

Anonym sa...

Ni kanske får hemlängtan snart? Kramar från mamma.

Anonym sa...

Skönt att ni kommit till ett bättre ställe, lät ju inte så kul igår. Hoppas att ni får det riktigt skönt nu. Kram bibbi &sven