söndag, maj 09, 2010






Toppenväder på fredagen, vi gick på stan i Narvik. Jag shoppade rätt mycket! Vilket är väldigt ovanligt faktiskt! Åkte runt lite och kollade i stan, skitfina hus på endel ställen, och vilken utsikt! Sjukt fin stad tycker jag! Skulle kunna bo där tom!Senare åkte vi till Rombakk och grillade lite mat och mös. Hur fint som helst! Det var jättemånga bilar och husbilar som åkte in där vi stod, vi hade nog tagit deras favoritplats=) En husbil stannade över natten. Vi satt ute och grillade till midnatt innan vi gick och la oss (sov i bilen), man fattar liksom inte vad klockan är det är ljust!

Lördag var det regn =( Vi åkte förbi i Gränsen och Björkis, tänkte åka skidor men det tog emot pga vädret. Kändes inge kul i regn och rusk! Så vi åkte vidare till Abisko och åt lunch där och sen åkte vi hem. Skönt ändå att vara hemma tidigt, halva helgen var ju kvar!

Idag har vi tagit det lugnt mest. Jag har sytt lite. Vi var hos Albin och hälsade på innan han skulle åka. Erik bakade äppelpaj=) Och jag gjorde dagens godaste gärning! Det knackade på dörren och där stod en kille från Polen och ville sälja nå grejs. Han berättade sin historia, han var student och hade två veckors lov och var då i Sverige för första gången och skulle kränga grejer?! Det var inget som föll mig i smaken kan man säga, men jag tyckte lite synd om honom så jag tänkte att jag kan ju ge honom en tjuga eller nåt ändå. När jag sa det så sa han att han kunde ta en banan eller ett äpple. Då tyckte jag ännu mer synd om honom, om han var hungrig! Det är inte kul att vara det tänkte jag så jag packade ner en banan, ett äpple och två apelsiner i en påse och gav honom! Han blev jätteglad! När jag kollade i fönstret såg jag att han redan hade tryckt i sig halva bananen innan han hunnit lämna våran gård! Stackars...Men jag kände mig bra i af=)

Nu ska jag försöka sova, imorgon väntar en fartfylld dag (antar jag), ska vara barnvakt åt mina små kusinbarn medan deras föräldrar åker till IKEA!

God natt!

Inga kommentarer: